Egyszerű Házi Gyülekezet – Roger Thoman

PDF formátumban letölthető itt: Egyszerű Házi Gyülekezet

A szerző hozzájárult a könyv szabad terjesztéséhez!

Fordította: Abonyi Sándor

 Tartalom

Bevezetés: Saját történetem

1. Fejezet: A Házi gyülekezet kérdése

2. Fejezet: A „Gyülekezet” meghatározása

3. Fejezet: Felszabadulni a Gyülekezetbe „járás” alól

4. Fejezet: Öt alapelvet tartalmazó folyamat

5. Fejezet: Elérni másokat – A szeretet kiáradása

6. Fejezet: Mindenkit tanítvánnyá kell tenni

7. Fejezet: Házi összegyülekezés

8. Fejezet: Felhatalmazni másokat

9. Fejezet: Megsokszorozódás

10. Fejezet: Bensőséges kapcsolat Jézussal

11. Fejezet: Gyakran feltett kérdések

Bevezetés

Saját történetem

“Roger, nem folytathatod így tovább. Egy hosszabb időre ki kell vonnod magad a szolgálatból és a gyülekezetből. Nincs más választásod!”

Semmi sem sokkolt és kavart még fel annyira, mint amikor ezeket, a szavakat hallottam Dale-től, egy bizalmas barátomtól, aki olyan pásztorokat tanácsol, akik teljesen kiégtek. Nehezemre esett elfogadnom hozzáértő véleményét, mert teljesen felkészületlenül ért, jóllehet szívem mélyén tudtam, hogy olyan érzelmi ürességet tapasztalok meg, amilyet korábban sosem.

“Milyen hosszú időre gondolsz?” – kérdeztem.

“Minimum hat hónap”- mondta nyugodtan. “De legvalószínűbb, hogy neked 12 vagy 18 hónapra van szükséged, hogy helyreállj.”

Amikor ezt mondta, a hitetlenségnek és a fájdalomnak olyan mértékét tapasztaltam meg, amit nem tudok kifejezni. Alapító pásztora voltam egy tíz éves gyülekezetnek, ami minden területen magán viselte az áldás látható jeleit: egyenletes számbeli növekedés, új épületek, jól felkészített szolgáló csapat, és egy ígéretesebb jövőre vonatkozó látás. Jó úton jártunk! Kivéve egyetlen dolgot: Valami történt a vezető pásztorral. Képtelen voltam folytatni, amit éveken át tettem: „sikeresen” tovább vezetni a gyülekezetet.

Amikor gyötrődve odaálltam a vezetőség elé és elmondtam nekik, hogy mi történt velem, ők még jobban meglepődtek, mint én. Tudták, hogy már néhányszor visszavonultam, de számukra ismeretlen volt a depressziónak és a kiégésnek az a mélysége, amit most megtapasztaltam. A korábbi nehéz időszakok ellenére is, ezzel együtt még mindig az erő mintaképe voltam számukra, sebezhető, de elnyűhetetlen. Nagylelkűen egy hosszú ideig tartó sabbathot (pihenést) ajánlottak nekem. Megsirattak és velem együtt sírtak. Annyira segítőkészek voltak, mint bármely más embercsoport lehetett volna. Ennek ellenére, reggel alig tudtam összeszedni magam, hogy felkeljek. Arra nem is mertem gondolni, hogy folytassam a gyülekezet vezetését.

Talán még ettől is nehezebb volt mélyen átérezni azt, hogy soha többé nem fogok úgy szolgálni, mint azelőtt. Talán sohasem térek vissza ehhez a gyülekezethez, amit annyira szerettem. Később kiderült, hogy mindkettő pontosan beigazolódott. Azonban Isten nem állított engem félre, hanem felhasználta ezt a sötét időszakot az életemben egy megújulásra, egy paradigma-váltásra, ami teljes egészében újrafogalmazta számomra, mind a „gyülekezetről”, mind a „szolgálatról” alkotott megértésemet.

Mi ment rosszul?

Kezdtem gondolkozni azon, hogy miért lett ennyire más a szolgálat az évekkel ezelőtti várakozásaimhoz képest. Visszaemlékeztem arra, amikor 19 évesen, friss keresztyénként, Jézus követőinek beszámolóit olvastam az evangéliumokban és az Apostolok cselekedeteiben. Izgalmas volt látnom, ahogy Jézus elhívta tanítványait, hogy Vele járjanak, miközben Ő szolgált, gyógyított, démonokat űzött és sok ember életére árasztotta ki szeretetét. Felkavart, amikor arról olvastam, hogy friss hívőkre kiáradt a Szent Szellem, és Isten erejével kimentek a világba, hogy áldás legyenek mások számára és megérintsék életüket.

Ezzel szemben, úgy tűnt, hogy – miután tíz évig szolgáltam vezető pásztorként – életem és szolgálatom nagyon távol áll ezektől, az Újszövetségi történetektől:

– Egy növekvő üzleti szervezetet irányítottam: épületeket, programokat és alkalmazottakat menedzseltem, amit ma gyülekezetnek hívunk.

– Hetente, a pulpitus mögött nyújtott „produkcióm” vált a gyülekezet sikerének egyik kulcs-tényezőjévé, így a felelősség rendkívül nagy volt rajtam.

– Más vezetőkkel együtt nagy felelősséget hordoztam, passzív hívők nagyon nagy tömege felé.

– Elfáradtam és kiégtem ebben a vallásos tevékenységben.

Visszagondoltam mindazokra az igehirdetésekre, melyekben éveken keresztül bátorítottam a gyülekezetbe járókat, hogy mindannyian Krisztus Testének szellemi ajándékokkal bíró tagjai, melyeket Isten azért adott, hogy használják. Ezzel szemben, vasárnap délelőttönként, amikor ülve hallgatták az igehirdetésemet, csak két „ajándékkal rendelkező” ember volt reflektorfényben másfél órán keresztül: én és a dicsőítésvezető!

Nem voltam egyedül

Ahogy kezdtem helyreállni, hamarosan rájöttem, hogy sokan küszködnek hasonló problémákkal és megkérdőjelezik azt, amit ma gyülekezetnek hívunk.

A következőket fedeztem fel:

– Sok pásztor kiég és elhagyja szolgálatát.

– Gyülekezetvezetők sérültté válnak vagy frusztrálja őket a gyülekezeti szolgálat

– A gyülekezetlátogatók kiábrándulnak a megszokott módon működő gyülekezetekből

– Közösségeink – a megagyülekezetek sem – formálják ki Krisztus képét

Reggie McNeal, gyülekezeti tanácsadó és szerző mondja azokról, akik már nem járnak gyülekezetbe:

“Sok ember hagyja el az intézményes gyülekezetet ma, és ennek új oka van. Nem azért hagyják el a gyülekezetet, mert elveszítették a hitüket, hanem azért, hogy megtartsák a hitüket.”

– § –

Ha érdekel a folytatás, akkor a teljes anyagot felül letöltheted PDF formátumban!

Sandor névjegye

Jézus Krisztus megalkuvás mentes követője. Úttörő, aki a hagyományoktól megtisztított, kevesek által járt úton igyekszik járni, szabaddá téve azt mások számára is. Follower of Jesus Chist on an uncompromised way. Pioneer , who try to walk on from traditions cleaned way. This is the way of minority only.
Kategória: helyreállítás, Magyar tanítások
Címke: , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

A tetszés kifejezése a post végén lévő Tetszés gombbal lehetséges, amihez regisztrálni kell. Rövid, tömör vélemény írására az alábbi ablakban van lehetőség .

