A Gyülekezet két lába – Abonyi Sándor

PDF formátumban letölthető itt: A gyülekezet két lába

– § –

Ha az Egyetemes Gyülekezetet – GYÜLEKEZET – nézzük, amit a világból kihívott, attól elszakadt minden újjászületett hívő alkot a földön, akkor ennek a GYÜLEKEZET-nek

–         a Bibliai minta alapján,

–         kifejlett formában

kétféle megjelenési formájáról, tevékenységéről beszélhetünk. Ez a két megjelenési formája, tevékenysége a hívő közösségeknek az Egyetemes Gyülekezet két fő lábát is képezi, amit lehetne úgy is jellemezni, hogy

egyrészt: a helyi közösségi élet,

másrészt: a misszió.

  1. Az első: adott helyen összegyülekező közösség

 Ennek is három szintjét látjuk az igében:

– Ketten-hárman összejönni az Úr nevében,

– A „házankénti összegyülekezés

– A Helyi gyülekezet, ami az egy településen élő szentek összegyülekezése (a házaknál összegyülekező hívők összessége, egy településen).

A Helyi gyülekezetek életére a helyhez kötött, rendszeres összegyülekezés a jellemző, akik – a Jeruzsálemi gyülekezethez hasonlóan – folyamatosan „foglalatosak” voltak:

o       Az apostolok tudományába

o       A közösségben

o       A Kenyérnek megtörésében (Úrvacsora),

o       Könyörgésben (imádkozás).

  1. A másik: egy mozgó („menő”) csapat

Ezt lehetne ’apostoli csapatnak’ is nevezni, akikre teljesen más dolgok jellemzők, mint egy helyi gyülekezetre. Ezek a következők:

  1. Ők egy kis létszámú csapat (ma sokszor úgy mondják „team”: 2-3 max. 18-20 fő),
  2. Akik mennek („menjetek el és tegyetek tanítványokká…”),
  3. A helyi közösségtől adott időre a Szent Szellem által elválasztott és kiküldött csapat, akiknek
  4. Isten által kapott megbízatásuk van és akiknek
  5. egy adott munkát kell elvégezni („arra a munkára, amire én őket elhívtam”, bizonyos időkereten belül,
  6. és ezek a munkák ismétlődnek és több helyi közösség felé szólnak.

Ez a munka magában foglalja

–         Új kis, házi közösségek „plántálását” különböző településeken,

–         Korábban általuk plántált közösségek felépítését, gondozását,

–         Vezetőség (többtagú presbitérium) beállítását településenként,

–         A helyi közösségek hibáinak korrigálását, helyreállítását,

–         Tév-tanítások és hamis munkások elleni harcot. 

A GYÜLEKEZET indulásakor ezt a két fő tevékenységet a következő bibliai példákon tudjuk jól megfigyelni:

–    Az első: a Jeruzsálemi Gyülekezet mindennapi élete (lásd. Ap.csel 2.42-től),

–         Amásik: Pál, Barnabás (később Silás, Timótheus) csapatának munkája

Ez a csapat

o       leválik az antiókhiai gyülekezet mindennapi életéről,

o       mennek, és különböző városokban elvégezik az Istentől rendelt munkát,

o       különböző városokban különböző emberekkel találkoznak

  • Apollós,
  • Priszcilla és Akvilla,
  • Imádkozó asszonyok a folyóparton (Filippiben),
  • János tanítványaival Efézusban stb.

o       Akiket szükséges azokat korrigálják,

  • Apollós megtanítása Krisztus útjára Priszcilla és Akvilla által,
  • Efezusi tanítványok újbóli bemerítése Pál által,

o       És velük új, „mini (házi) gyülekezetek” alapjait („plánták”) rakják le.

Hogyan valósulhatott meg ilyen radikálisan új munka (újbor, új tömlőben) az első generáció idejében?

Jézus teljesen „félretette” a vallásos megszokásokhoz ragaszkodó zsidókat (élükön a farizeusokkal) és egyszerű, gyakorlatias embereket hívott el, akik három éven keresztül „vele voltak” és akiket gyakorlatias kiképzésben részesített.

Pál ugyanazt tette, amikor különböző városokba érkezett. Bement a zsinagógákba és „elszakította” a megtért embereket a zsinagógáktól (meg nem tért, vallásos zsidó hívőktől) és tőlük függetlenül, házakban (Lídia, Gájus. Stb.) vagy pld. Tirannus iskolájában elindított egy új munkát: új helyi gyülekezet plántálása.

Alapvető szempont, amit Jézus is megmondott: „nem lehet a régi tömlőbe újbort tölteni, sem a régi posztót újjal megfoltozni”, mert mindkettő tönkremegy!

Hogyan érvényesíthetők ugyanezek az alapelvek a GYÜLEKEZET mai kusza állapotában?

Ugyanúgy, ahogyan arra Jézus és Pál is példát adott!

–         elszakadva

o       a vallásos, meg nem tért, világias közösségektől és

o       a hivatalos, „felszentelt papság” farizeusi rétegtől,

o       ezen közösségek gyülekezési helyeitől „zsinagógáktól” (templom, gyülekezeti ház) és

–         egyszerű, képmutatás mentes, megtért és Jézus útján járni akaró,

–         teljesen odaszán életű hívőkkel,

–         új kis közösségeket (plánták) hozni létre,

–         alapvetően házanként összegyülekezve,

–         gyakorolva mindenki a papi szolgálatát „megtörve házanként a kenyeret, részesedni az eledelben örömmel és tiszta szívvel. Dicsérve az Istent, és az egész nép előtt kedvességet találva.”   Ap.csel. 2:46-47.

A Jelenések könyve 2. fejezetében Jézus az Egyház állapotáról prófétál a hét gyülekezetnek, akik az egyház teljességét képviselik a földön. Ez azt mutatja, hogy Jézus a gyülekezetek dolgait (tevékenységét) látva egyetlen gyülekezet életét dicséri meg csupán (Filadelfiai gyülekezet: „testvéri szeretet”), akiket már a pillanatnyi állapotunkban is „győzteseknek” tart, és csak arra kéri őket, hogy őrizzék meg azt, ami náluk van.

A többi gyülekezetből csak azok a személyek lesznek „győztesek”, akik

–         hallgatni fognak a megtérésre felszólító parancsra, és

–         megtérnek azokból a cselekedetekből, amiket Jézus rossznak talált és engedelmeskednek az Ő helyreigazító szavának.

Egy így előálló „győztesek csapata” lehet az, akik valódi „szentségben és igazságban” akarják „imádni az Atyát, mert az Atya ilyeneket keres imádóiul”.

Látjuk tehát, hogy az Úr nem valamiféle elegyben (keverékben) gondolkozik, hanem

–         a győztes szentek közösségében,

–         akik megtartották az Úr beszédét,

–         akik nem tagadták meg az Ő nevét,

–         akik engedelmeskednek Neki,

–         akiknek, mint Szent és Igaz mutatkozik be,

–         mert ezek a hívők a szentség és az igazság útján járnak.

Abonyi Sándor

Sandor névjegye

Jézus Krisztus megalkuvás mentes követője. Úttörő, aki a hagyományoktól megtisztított, kevesek által járt úton igyekszik járni, szabaddá téve azt mások számára is. Follower of Jesus Chist on an uncompromised way. Pioneer , who try to walk on from traditions cleaned way. This is the way of minority only.
Kategória: gyülekezetépítés, helyreállítás, Magyar tanítások
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Egy hozzászólás a(z) 0ejegyzéshez

  1. Sandor szerint:

    Reblogged this on keskenyut.

    Kedvelés

A tetszés kifejezése a post végén lévő Tetszés gombbal lehetséges, amihez regisztrálni kell. Rövid, tömör vélemény írására az alábbi ablakban van lehetőség .

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s