Gyülekezeti tagság – Abonyi Sándor

A korábbi Heti ajánlatokban az Egyház témájában kezdtünk el egy sorozatot, amiben eddig a következőkről volt szó:

– egy általános bevezető,

 az egyetemes Egyház és a helyi gyülekezetek,

– az Egyház és a helyi gyülekezetek vezetése,

– az összegyülekezés helyei és formái,

– a gyülekezet elhívása és működése,

– a Gyülekezet és Isten Királysága.

Most a gyülekezeti tagság következik

A korábbi témák vizsgálódása során láttuk, hogy a jelenlegi gyakorlat szinte egyetlen esetben sem egyezik az igében leírtakkal. Úgy gondoljuk, hogy egy ilyen egyszerű kérdésben, mint a gyülekezeti tagság talán most másként lesz. Akárhol is vannak gyülekeztek a világon és akárhány gyülekezet is van egy-egy városban többnyire minden gyülekezetnek nevezett szervezet – más polgári szervezetekhez hasonlóan – szereti ismerni a tagjait és ez valahol természetes is. Az ige is beszél Krisztus Testének tagjairól – főként Pál leveleiben – tehát ebben az esetben minden rendben van – gondolhatnánk.

A „tagságnak” azonban teljesen mások a sajátosságai gyülekezet, mint szervezet esetében és más Krisztus (organikus) Testeként!

Van azonban egy másik probléma is, mert a biblikus értelmezés szerint egy településen csak egyetlen gyülekezet létezik, akkor tehát annak kell tagjának lenni és minden rendben van. Fontos azonban megemlíteni, hogy Krisztus szellemi valóság.

Ebből adódóan az Ő Teste tagjának lenni, csak azok képesek, akik újjászületett hívők (szellemileg halott, vallásos, templomba – , gyülekezetbe járó emberek nem!). Ez lehet, hogy sokakat meglep, de az ige erről beszél. Szellem (újjászületés) által születünk bele Krisztus Testébe! A gyülekezet ugyanis egy szellemi valóság a mennyben, jóllehet Krisztus Testének van látható megnyilvánulása is az adott településen.

Ha azonban a gyülekezet nem a szellemi valóság és egység alapján áll, akkor a testiességből adódóan vannak szakadások a testben és ez jelenik meg a felekezetek létében minden településen. Tulajdonképpen ez egy olyan probléma, amiről mindenképpen beszélnünk kell. A mai felekezeti megosztottságból adódik, hogy ha bármelyik gyülekezeti szervezet egy adott helyen a szervezete tagjának tekint valakit, azzal automatikusan kizárja az adott településen lévő más néven nevezett keresztyén közösségből, mert két gyülekezeti szervezetnek nem lehet valaki egyidejűleg tagja. (A tagság a mai gyakorlat szerint mindig egy szervezettel kapcsolatban jön létre vagy szűnik meg.) Valaki kiléphet egy gyülekezeti szervezetből egy adott településen és azt követően beléphet tagként egy más néven nevezett másik gyülekezeti szervezetbe. Ez ma mindenhol elfogadott, a Biblia azonban egyáltalán nem erről beszél. A Biblia szerint vagy tagja valaki egy adott helyen lévő egyetlen gyülekezetnek vagy ellenkező esetben a világhoz tartozik. Ilyen egyszerű.

Gyülekezeti szervezetek azzal együtt, hogy a tagoktól szervezetük felé való elkötelezett tagságot várnak el, ezzel együtt el is választják tagjaikat más gyülekezetek tagjaitól az adott településen. Ez pedig nem Krisztus Testének egységéről, hanem pontosan a szakadás állapotáról szól, és ez semmiképpen sem helyes. Organikus értelemben ez szakadás, de felekezeti szervezeti értelemben ez ma teljesen elfogadott.

Kérdés továbbá, hogy ilyen szervezeti elv alapján, ha valaki hívő létére Krisztus Testének tagja egy adott szervezetben, akkor a másik szervezet szemszögéből már nem Krisztus Testének tagja? Érdekes nem?

Vagy mi van azokkal az újjászületett hívőkkel, akik egyre nagyobb számban jönnek ki a testiessé vált, elvilágiasodott gyülekezetekből, mint szervezetekből és nem kívánnak egyik testies gyülekezeti szervezetnek sem regisztrált tagjai lenni? Ragaszkodnak viszont Krisztushoz és más újjászületett hívőkkel való szeretetközösség megéléséhez, mert egynek tekintik magukat velük. Az adott helyen lévő gyülekezeti szervezetek szempontjából akkor ők nem Krisztus Testének tagjai? Bizonyos vagyok benne, hogy az ige alapján igen!

Akkor miről szól egyáltalán egy regisztrált gyülekezeti tagság? Szükség van akkor arra egyáltalán?

Ennek a kérdésnek a megválaszolására vállalkozott Alan Knox rövid írása „A tagság értelmezése a Szentírás szerint” címmel, amit javaslok mindenkinek elolvasásra.

Itt érhető el: A tagság értelmezése a Szentírás szerint – Alan Knox

Jó tanulmányozást mindenkinek

Sándor

Sandor névjegye

Jézus Krisztus megalkuvás mentes követője. Úttörő, aki a hagyományoktól megtisztított, kevesek által járt úton igyekszik járni, szabaddá téve azt mások számára is. Follower of Jesus Chist on an uncompromised way. Pioneer , who try to walk on from traditions cleaned way. This is the way of minority only.
Kategória: egység, gyülekezetépítés, helyreállítás, Magyar tanítások
Címke: , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

A tetszés kifejezése a post végén lévő Tetszés gombbal lehetséges, amihez regisztrálni kell. Rövid, tömör vélemény írására az alábbi ablakban van lehetőség .

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s