Ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg minket a gonosztól” (Máté 6.13) – Zac Poonen

“Do Not Lead Us into Temptation But Deliver Us from Evil” (Mattew 6.13) 

Zac Poonen

PDF formátumban letölthető itt: Ne vígy minket kísértésbe

A Máté 6.13-ban Jézus így tanított bennünket imádkozni:…:“Ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg minket a gonosztól”. A valódi szentség egy harc eredménye. Az nem érhető el olyan keresztyén számára, aki hátradől a karosszékben és azt várja, hogy `virágos ágyon szállítva menjen a mennybe.’ Csak akkor válunk szentté, ha harcolunk a vágyaink és a Sátán ellen. Feltehetjük tehát a következő kérdést: “Ha a gonosz akadályozza a szentségben járásunkat, akkor Isten miért nem pusztítja el őt?” A válasz erre az, hogy a gonoszra bizonyos értelemben szükség van a szellemi növekedésünkhöz, éppen úgy, ahogyan kohó szükséges az arany megtisztításához. Az izmaink csak akkor lesznek erősek, ha ellenállással találkoznak. Különben hájasak és petyhüdtek maradunk. Pontosan így van ez a szellemi birodalomban is. Szükséges az ellenállás ahhoz, hogy megerősödjünk szellemileg. Isten ezért eszközként használja fel a Sátánt, hogy kísértsen bennünket.

Ádám ártatlan volt, az ártatlanság azonban nem szentség. Ádám ártatlan maradhatott volna egész életében, de sohasem válhatott volna szentté, csak ha ellenáll a kísértésnek. Az ártatlanság egy semleges állapot, és abból az állapotból a választás eredményeként Ádámnak egy pozitív értelemben vett szentté válást kellett volna megtapasztalnia. A kísértésre nemet kellett volna mondania és igent Istennek. Csak így válhatott volna szentté. Ezért kellett megtapasztalnia a kísértést. Sajnálatos módon nemet mondott Istennek és ezért bűnt követett el.

Jézus hozzánk hasonlóan minden dologban megkísértetett (Zsidó 4.15). Jézus és Ádám között azonban az volt a különbség, hogy Jézus mindig igent mondott Istennek. Annak érdekében, hogy minden ember olyan tökéletes legyen, amilyennek Isten akarja, akkor Jézushoz hasonlóan nekünk is meg kell tanulni az engedelmességet azokon a dolgokon keresztül, amiket elszenvedünk. Jézus ellenállt a kísértésnek és győzött. Ez által vált „tökéletes emberré” (Zsidó 5.8-9). Ezért imádkozott Jézus így a tanítványaiért: „nem azt kérem, hogy vedd ki őket e világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól.(János 17.15). Jézus tudta, hogy a tanítványai sosem válhatnának szentté, ha megvédené őket azoktól a nyomásoktól, próbáktól és kísértésektől, amiknek ellene kell állniuk ebben a világban. Különbséget kell tennünk a kísértés és a bűn között. Ha váratlanul valami kísértés ér bennünket, amit véletlenül látunk meg, az nem bűn. Ha azonban folyamatosan arra nézünk, vagy arra gondolunk, akkor az már bűn. Nem tudjuk kikerülni a kísértéseket, de választhatunk, hogy elfordítjuk a szemünket és nem gondolunk arra, ami megkísértett bennünket. Ilyen módon tudjuk megtapasztalni a kísértést, és a választásunk határozza meg, hogy szentek vagy bűnösök leszünk.

Isten nem tart minket bűnösnek a megkísértés miatt, hanem azt akarja, hogy ellene álljunk a kísértésnek. Valaki a következőt mondta: “nem akadályozhatom meg, hogy egy madár elrepüljön a fejem felett, de azt igen, hogy fészket rakjon a fejemen”. Nem tudod megakadályozni azt, hogy kísértés érjen, de megakadályozhatod azt, hogy az „befészkelje” magát a gondolataidba! Isten igéje nem arra tanít bennünket, hogy olyan sok kísértéssel nézzünk szembe, amennyivel csak lehetséges, hogy megmutassuk, milyen erősek vagyunk. Nem. El kell menekülnünk a kísértésektől. Pál azt mondta Timóteusnak, hogy meneküljön el az olyan dolgoktól, amik kísértik őt (2 Tim. 2.22). Meg kell szabadulnunk a pénz szeretetétől, a flörtölős asszonyoktól és minden olyan dologtól, ami el akar választani bennünket Istentől.

A kísértésekkel kapcsolatos magatartásunk akkor helyes, ha “távol tartjuk magunkat a kísértésektől, amennyire csak lehetséges”. Nem kell olyanoknak lennünk, mint a gyerekek, akik kipróbálják, hogy milyen közel mehetnek a sziklafal széléhez anélkül, hogy leesnének, vagy milyen közel állhatnak a villamosmegálló széléhez anélkül, hogy a villamos elütné őket. Egyetlen józan szülő sem ad ilyen tanácsot a gyermekének, hanem inkább azt, hogy tartsák magukat távol az ilyen veszélyektől. Isten is ezt mondja nekünk.

A fenti imakérés valójában a következőt jelenti: “Atyám ne engedd, hogy olyan erős kísértéssel kerüljek szembe, ami túl erős számomra.” Így fohászkodik egy olyan ember, aki tudja magáról, hogy a teste erőtlen és valószínűleg könnyen elbukna.

Amikor azt kérjük imában, hogy „ne vígy minket (túl nagy) kísértésbe” akkor valójában azt kérjük, hogy “szabadíts meg minket a gonosztól.” A „szabadítás” szót így lehetne körülírni: “vonj minket magadhoz.” Az ima tehát a következő: “vonj minket magadhoz és szabadíts meg minket a gonosztól.” Isten és a gonosz két különböző irányba vonnak bennünket. A következőt kell mondanunk: “Atyám! Érzem a vonzást a gonosz felől a testemben. Ne engedd, hogy abba az irányba menjek. Nem akarok engedni neki. Kérlek, tarts meg engem a te utadon” Ez az Isten utáni sóvárgás és éhség lényeges követelmény a bűn feletti győzedelmes élethez.

Annak oka, hogy a Róma 6.14 ígérete – “a bűn tirajtatok nem uralkodik” – nem teljesedik be sok keresztyén életében az, hogy a szívük mélyén nincs elég éhség a bűntől való szabadulásra. Nem fohászkodnak így: “Ó Istenem! Szabadíts meg engem a bűntől bármi is lesz az ára.” Nem vágynak erre. Fohászkodnak, ha súlyos betegek, de nem érzik, hogy a bűn elkövetése ugyanolyan rossz, mint a betegség! Nem csoda, ha kudarcot vallanak.

A 2 Mózes 2.23-25 a következőt mondja:

„Izráel fiai pedig fohászkodnak a szolgaság miatt, és kiáltanak és feljut a szolgaság miatt való kiáltásuk Istenhez. És meghallja Isten a fohászkodásukat … és gondja van rájuk”.

Amikor mi is kétségbeesetten kiáltunk Istenhez szabadulásért, akkor Isten rólunk is elkezd gondoskodni. Isten a következőt mondja:

Kerestek engem és megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem”.  (Jer. 29.13).

A Szentírás egyik alapelve, hogy csak az éhes és szomjas emberek kaphatnak meg minden értékes dolgot Istentől. Csak akkor tanuljuk meg eléggé értékelni azt. Isten ezért vár ránk, hogy éhezzük és szomjazzuk Őt; és akkor Isten valóban megadja nekünk, amire vágyunk.

A keresztyén élet egy harc a Sátán ellen. Ebben a harcban a Sátán egyik angyala bennünk (a testünkben) van. Tekintettel arra, hogy a testünk az ellenség oldalán áll, ezért minden lehetségest meg fog tenni, hogy megakadályozza a hatékony harcunkat a Sátán ellen. Sose felejtsük el ezt. Ezért van szükségünk arra, ha győzni akarunk a Sátán felett, hogy teljesen szabadok legyünk a testtől. Sok hívő van, aki így imádkozik: “Ó Istenem, védj meg engem minden gonosz dologtól, amit a gonosz és más emberek próbálnak velem tenni.” Mindeközben azonban a testüket táplálják mindent megadva neki, amit akar. Így azonban Isten nem képes megszabadítani őket minden gonosztól. Először a test kívánságaitól kell szabaddá válni. Azt követően már könnyű lesz győznünk a Sátán felett és nem találunk olyan gonosz embereket és démonokat, akik hozzánk férhetnének.

 

– § –

Christian Fellowship Church, Bangalore, India – Minden jog fenntartva!

Ez az írás – változtatás nélkül – szabadon terjeszthető a szerző nevének és a CFC honlapcímének (http://www.cfcindia.com) egyértelmű feltüntetésével.

Fordította: Abonyi Sándor

https://keskenyut.wordpress.com

Sandor névjegye

Jézus Krisztus megalkuvás mentes követője. Úttörő, aki a hagyományoktól megtisztított, kevesek által járt úton igyekszik járni, szabaddá téve azt mások számára is. Follower of Jesus Chist on an uncompromised way. Pioneer , who try to walk on from traditions cleaned way. This is the way of minority only.
Kategória: gyülekezet, Keresztyénség, Magyar tanítások
Címke: , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

2 hozzászólás a(z) Ne vígy minket kísértésbe, de szabadíts meg minket a gonosztól” (Máté 6.13) – Zac Poonen bejegyzéshez

  1. Guti Tünde szerint:

    Építő tanítás! Nekem még eszembe jutott Jakab apostol biztatása:
    “Teljes örömnek tartsátok, atyámfiai, mikor különféle kísértésekbe estek, tudván, hogy a ti hiteteknek megpróbáltatása kitartást szerez.” Jakab 1:2-3.

    Kedvelés

A tetszés kifejezése a post végén lévő Tetszés gombbal lehetséges, amihez regisztrálni kell. Rövid, tömör vélemény írására az alábbi ablakban van lehetőség .

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s