A hajó visszafoglalása – Bryan Hupperts

Retaking the Ship by Bryan Huppets

PDF formátumban letölthető itt

Egy csodálatos tengerjáró luxushajóról álmodtam, aminek Kereszténység volt a neve. A különös az volt benne, hogy egy csatahajóból alakították át, ami most önfeledten szelte a kék óceánt. A tengeri utazás  reklámja mennyországot és remek szórakozást ígért a ma ismert nagy igehirdetőkkel és énekesekkel, valamint a föld minden részéről származó finom ételekkel.

Néhány furcsaság miatt az volt a benyomásom, mintha egy családi cirkáló lenne és egy családi utazásról lenne szó. A legdrágább fényűző ruhákat viselték azok az emberek, akik a fedélzeten helyezkedtek el, teljesen elkülönülve és megvédve magukat a többiektől, akik a hajó alsó szintjein kaptak helyet: mindenki a pozíciója fontosságától és gazdagságától függően. Úgy éreztem, hogy ez igazságtalan.

Eltekintve a rossz közérzetemtől, hogy valami nincs rendjén ezen az óriási luxushajón, egész idő alatt a csodálatos tanítókat és énekeseket hallgatva, jó barátoktól körülvéve mégis jól éreztem magam.

Az egyik este, amikor éppen lefeküdni készültem azt éreztem, hogy a hajó elkezdett himbálózni. Ez egy lágy ringatózás volt, de nemsokára a hajó le-fel dobálta magát, mint egy hal, amelyik levegő után kapkod. Az emberek kijöttek az ágyaikból és elkezdtek felmenni a fedélzetre. Talán süllyedünk?

Részeg ember módjára tántorogtam fel a lépcsőn és alig hittem a szememnek, amikor szétnéztem. A fedélzet erősen rázkódott és minden, ami megrázható volt – csomagok és különböző luxuscikkek – a hullámokon hányódtak mindenfelé és úgy tűnt, hogy a hajó kettétörik. A gomolygó ködön keresztül egy másik hajót láttam feltűnni: talán egy kalózhajó?

Körülvettek minket és egy pillanat alatt legyőztek, mivel semmi ellenállást nem tanúsítottunk. Néhányan az alsó szintekről kiabáltak: “nem tehetitek ezt velünk. Mi vagyunk ennek a hajónak az urai. “Ekkor egy lefátyolozott alak – gondolom, hogy a támadó hajó kapitánya lehetett – előlépett a ködből és egyszerűen azt válaszolta: “Ilyen nem lehet közöttetek, mert csak egy Úr van.”

Néhány percen belül megbilincselték a hajó legénységét és az utasok nagy részét, mivel „jogtalanul tartózkodtak a hajón” és közben a többieket leküldték az alsó szintre. Az egész hajón nagy volt a felfordulás, mivel mindenki új helyet kapott. Egy emberről, nevezzük őt Prófétának, aki meg volt bilincselve a hajóút nagy részén, most levették a bilincset és az őrtoronyba állították, hogy a hajó „szeme” legyen. A korábbi kapitányra, aki az ellene való „lázadás” miatt bilincselte meg őt, most – ironikus módon – az ő bilincsét helyezték.

Egy asszony, nevezzük őt Közbenjárónak, szerény szakácsnőként szolgált a hajón és a hajó legmélyebb gödrében kapott helyet. Csodálkoztam a „büntetésén” és megkérdeztem az egyik csillogó ruhájú katonát, hogy mi ennek az oka. Mosolygott és azt mondta: “közel akar lenni a kapitány szívéhez és szüksége van a csendre, hogy egyedül legyen vele, mert tisztán akarja hallani a hangját. Sok éven keresztül könyörgött azért, hogy ebben a ’büntetésben’ lehessen része. Ez egy nagyon megtisztelő hely.”

Mások megpróbálták kihasználni a korábbi rangjukat, hogy hallgatóságot toborozzanak maguknak. A Kapitány azonban figyelmen kívül hagyta a dicsekedésüket és büszkeségüket, inkább a szelíd és alázatos szívűeket szerette és nem volt tekintettel az emberek rangjára vagy pozíciójára.

A hajó egyfolytában járó, erős motorjait leszerelték, és mint haszontalan, felesleges terhet az óceánba dobták, ahol a feledés homályába veszett! Egy pillanat alatt egy árbóc emelkedett fel és közben a hajó visszaváltozott a kiszámíthatatlan szél erejére támaszkodó vitorlás hajóvá. A régi, bezárt és szigorúan őrzött fegyverraktárt újból kinyitották és a vitorlás hajót felfegyverezve hadihajóvá változtatták. Sok énekes lemondott a szórakoztatásról és elkezdte felajánlani imádó szolgálatát a hadihajón. Az igehirdetőknek utasítást adtak, hogy “hagyják abba az üres beszédet és a saját élettapasztalatukra támaszkodva példamutatásuk által tanítsanak!”

Néhány embert, akik az utazás során bántalmazták az utastársaikat nyilvánosan megaláztak, és egy rögtönítélő bíróság elítélte őket. Azok, akik különböző visszaéléseket követtek el az utastársaikkal, azoknak megengedték, hogy a hajón maradjanak és meglepő módon úgy bántak velük, mintha a Kapitány vendégei lettek volna, azonban mindenüket elvettek. A vagyontárgyaikat és a szolgálatokat rövid időn belül újra elosztották, és mindenki szabadon elfoglalhatta azt a helyet, amit „jogosnak” érzett. A továbbiakban nem voltunk utasokra és legénységre felosztva, hanem egyszerűen mindenki a legénységhez tartozott: tengerész bajtársak voltunk egyetlen Kapitány alatt egyesülve.

A Kapitány mindenkit összehívott, akik a hajón voltak és egy újborral teli palackot tartva a kezében a következőt mondta: “azért jöttem, hogy megszabadítsalak titeket, hogy ne legyetek foglyok! Azért jöttem, hogy visszaszerezzem, ami születésemnél fogva engem illet. Visszaszereztem ezt a hajót, amit elraboltak tőlem a kalózok. A hajó neve a továbbiakban nem Kereszténység lesz, hanem egy igazi nevet kap: a Megmenekülés hajója!”

Az újborral telt palackot ekkor a hajó orrához vágta és ezt mondta: “mindannyian szabadok vagytok, mert a hajóút ára teljesen ki van fizetve. Most pedig elhajózunk az Atyám országába.  Lázadók és zendülők vigyázzatok! A büntetésetek napja hamar elérkezik számotokra. Bizony, hamar visszajövök!”

Örömujjongásban törtünk ki, amikor a vitorlák felvonásra kerültek és egy hirtelen jött szél a mennyből fújni kezdett, és vitte a hajót előre ismeretlen földrészek felé. Az utolsó látvány a kormánykeréknél álló igazi Kapitány volt, aki mosolygott, de arcvonásai alapján úgy tűnt, hogy kemény utazásnak nézünk elébe. A szenvedés nyugtalanító állapotát érzékeltem, ami kijózanított. Tudtam azonban, hogy az igazi Kapitánnyal a kormánykeréknél biztosak lehetünk benne, hogy célba érünk.