’Beszéljetek kedvünk szerint valókat’ – David Wilkerson


SPEAK unto US SMOOTH THINGS  by David Wilkerson

http://sermons.worldchallenge.org/en/node/27275

Mostanában egy ember a következőt írta a szolgálatunknak: “Nem tudom ki tett fel engem a levelező listátokra, de kérlek vegyétek le a nevemet rögtön. Ki nem állhatom a szomorú evangéliumotokat és a bűn elleni állandó hadakozásotokat. Senki sem tökéletes, még te sem. Elegem van az ítéletről szóló King James evangéliumotokból.”

Ézsaiás beszélt egy ilyenfajta hozzáállásról:

“Mert pártütő nép ez, apát megtagadó fiak, fiak, kik nem akarják hallani az Úr törvényét; kik ezt mondják a látóknak: ne lássatok; és a prófétáknak: ne prófétáljatok nékünk igazat, beszéljetek kedvünk szerint valókat, prófétáljatok csalárdságokat! Hagyjátok el az utat, térjetek le már ez ösvényről, vigyétek el előlünk Izráelnek Szentjét!”    Ézsaiás 30:9-11.

A “kedvük szerint való” ebben a versben a következőt jelenti: “kellemes, hízelgő.” Izrael népe röviden ezt mondta: “Ne mondj nekünk többé rossz dolgokat. Azt mondd el, hogyan leszünk sikeresek és milyen nagy dolgok várnak még ránk. Ha nem, akkor tűnj el a szemünk elől.”

Egyetlen hívő sincs, aki elrejti a bűnt a szívében, mégis hallani akarja a tiszta, bűnt leleplező beszédet. Az ilyen személy mindig menekülni fog a Szent Szellem hangja, az igazság elől és olyan igehirdetőket keres magának, aki engedékeny a bűnnel szemben, a beszéde kellemes és hízelgő próféciákat mond. Ezért megkérdezem: kemény üzenet volt az, amivel Isten az Ő népéhez szólt a Sínai-hegyen? Isten egyszerűen ezt mondta:

“Én, az Úr, vagyok a te Istened, aki kihoztalak téged Egyiptomnak földéből, a szolgálatnak házából. Ne legyenek néked idegen isteneid én előttem. Ne csinálj magadnak faragott képet, …. Ne imádd és ne tiszteld azokat;…”   5 Mózes 5:6-9.

Az Úrnak ez egy tiszta, hamisítatlan beszéde volt, ami közvetlenül az Ő szájából származott. Az embereket ezzel az üzenettel a sátraikhoz küldte, hogy menjenek és törjék össze a faragott képeiket. Felkavarta ez az üzenet a szívüket és az eredménye az lett, hogy térdre estek? Nem, hanem így kiáltottak:

“Ne legyen több mennydörgés, tűz és földrengés. Ne szóljon többé hallható hang hozzánk. Adj nekünk egy közbenjárót, aki hozzánk hasonló ember és ő hadd beszéljen hozzánk. Akkor meg fogjuk hallani és engedelmeskedni fogunk.”

Fordította: Abonyi Sándor

Sandor névjegye

Jézus Krisztus megalkuvás mentes követője. Úttörő, aki a hagyományoktól megtisztított, kevesek által járt úton igyekszik járni, szabaddá téve azt mások számára is. Follower of Jesus Christ in an uncompromised way. Pioneer, who tries to walk on the way of the minority, cleansed from traditions, making it clear for others to walk on, as well.
Kategória: próféciák, Szentség, Tanítások, utolsó idők
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) ’Beszéljetek kedvünk szerint valókat’ – David Wilkerson bejegyzéshez

  1. csernakata szerint:

    felkavaró 😦

    Kedvelés

  2. Guti Tünde szerint:

    Egy vezető azért nem fogadja el Wilkerson tanításait, mert “az utóbbi években csak ostorozta az egyházat.”
    Pedig itt az ideje a szunnyadó egyház felrázásának!

    Kedvelés

  3. csernakata szerint:

    Kedves Sándor!

    Megosztottam szokás szerint ezt a nagyszerű tanítást, de az utólagos engedelmeddel a címet egy kicsit megváltoztattam, no nem nagyon, csak felcseréltem a szavakat, mert így szerintem hangsúlyosabb a tartalom szempontjából. De ha gondolod, visszacserélem!

    Üdv: Kata

    Kedvelés

    • Sandor szerint:

      Kedves Kata! Nyitott vagyok minden módosításra és szívesen veszem, ha az növeli az írás értékét. Ha a cím fordítását nézzük, akkor én is másként fordítottam volna, de az írás elején idézett Ézsaiás igében ezt a kifejezést használja Károli. Ezért használtam ezt a címet az Ige iránti tiszteletemből. Az igében kivastagítottam ezt a kifejezést, ezzel jeleztem, hogy innen származik a cím. Lehetne esetleg az Új fordításból is idézni, ahol ez így hangzik: “Mondjatok inkább hízelgő dolgokat”. Ez kicsit gördülékenyebb. Szerintem lehetne erre módosítani. Mit szólsz hozzá? Az igeszerűséget a címben én fontosnak tartanám. Sándor

      Kedvelés

A tetszés kifejezése a post végén lévő Tetszés gombbal lehetséges, amihez regisztrálni kell. Rövid, tömör vélemény írására az alábbi ablakban van lehetőség .