Kivonat Watchman Nee Bizonyságtételei című könyvből
Letölthető PDF formátumban itt – MP3 formátumban itt
Mielőtt a linkre kattintva letöltené szerkesztőként szeretnék néhány bevezető gondolatot hozzáfűzni Watchman Nee írásához.
A Jelenések könyve egy hatalmas prófécia, amit János apostol az élete végén kapott az Úrtól. A könyv 2. fejezetben hét gyülekezet szerepel, amelyeknek az Úr különböző profetikus üzeneteket adott át. Tudjuk, hogy ezek a gyülekezetek létező gyülekezetek voltak az ókorban, de az üzenetek valójában az Egyháznak szóló próféciák is, amit jó ha megszívlelünk. Ezekben a levelekben leírtak mutatják be annak szellemi valóságát, hogy Jézus hogyan látja az egész Egyház állapotát. Az apostolok leveleiből tudjuk, hogy az utolsó időkkel kapcsolatban sok figyelmeztetés van az éberségre és a kitartásra vonatkozóan. Nem véletlenül, mert a hét gyülekezetnek szóló levelekben az Úr csupán egyetlen gyülekezetet dicsér meg és öt gyülekezetet szólít fel megtérésre. Nem túl jó arány! Az Úr így látja az Egyház állapotát! Meg kellene döbbennünk ezen, sok gyülekezet ennek ellenére szunyókál, alszik és meg van elégedve a saját állapotával. A gyülekezetek ma – úgy tűnik – önelégültek és sokkal jobbnak ítélik meg saját állapotukat. Úgy tűnik mintha nem látnák a valóságos szellemi állapotukat! Az Úr megítélése fel kellene, hogy rázza a gyülekezeteket annál is inkább, mert a Vőlegény visszajövete közel van és a Menyasszony Jézus megítélése szerint nagyon le van maradva a készülődésben. Ébresztőt kell fújni és felébredni az alvás állapotából. Meg kell térni sok dologból, mert különben sokan balga szűznek fognak bizonyulni. Ez nagyon szomorú lenne. Ideje kinyitni a szemünket a tényleges szellemi valóság meglátására!
Az általános bevezető után most szeretném ráirányítani a figyelmet egy olyan dologra, amivel Jézusnak komoly baja van és amit gyűlöl a gyülekezetek életében. Gondoljuk el, hogy az a Jézus, aki az életét adta értünk, amikor még bűnösök voltunk, most a legnagyobb gyűlölettel gondol valamire, ami ott van sok gyülekezet életében. Mi az a gyűlöletes dolog, ami ott van a gyülekezetek életében? A nikolaiták cselekedetei és ehhez kapcsolódóan Bálám tanítása. Kik azok a nikolaiták? – és hogy kerül ide az Ószövetségből Bálám? Nem véletlen, hogy kevés tanítás van ezekről, mert éppen azoknak kellene tanítani ezekről, akikkel Jézusnak baja van!
Felhívnám a figyelmet, hogy a nikolaitákkal egy levélben kerül említésre a hamis apostolok kérdése is. Ma az egész világon terjeszkedő új apostoli mozgalomban egyik leghangsúlyosabb kulcsszó az alávetettség, ami tökéletes összhangban van a nikolaiták tanításával, amit Jézus gyűlöl.
Jó épülést kívánok mindenkinek.
Sándor
Kedves Sándor!
Köszönöm, hogy ezt is feltetted, és azt külön, hogy értesítettél is róla!
Az Úr Jézus áldjon meg! Ida
KedvelésKedvelés
Örülök, hogy segíthettem.
Sándor
KedvelésKedvelés
Jó. Én is felteszem a blogomra, linkbe, ahol írtam róla.
Köszönöm,
Boglárka
KedvelésKedvelés
Kedves Boglárka!
Örülök neki, ha felteszed. Úgy látom sokakat foglakoztat a téma. Watchman Nee-nek ezt az írását tartottam olyannak, ami elég körültekintően és mélyrehatóan dolgozza fel ezt a témát.
Sándor
KedvelésKedvelés
Kedves Sanyi!
Nagyon egyetértek mindezzel, fontos erről beszélni, mert a testvérek hitét megrontja ez viselkedés! Üdv: Dodó
KedvelésKedvelés
Kedves Dodo!
Örülök a jelentkezésednek. Igen fontos a testvéreket erről felvilágosítani. Szükséges, hogy világosság legyen ezen a téren is.
Sándor
KedvelésKedvelés
Kedves Miklós!
Örülök az értékes hozzászólásodnak. Elsősorban a címben említett nikolaiták és Bálám tanítása volt a meghatározó, ami miatt feltöltöttem ezt az írás. Fontosnak tartom, hogy a hívők ismerjék meg/fel ezeket a veszélyes jelenségeket. Személyes véleményem az egyház korszakokról, hogy erőltetettnek tartom ezt a felosztást és szerintem bármely korban előfordulhat a hét gyülekezetre leírt bármely helyzet, de én is tévedhetek.
A vezetés kérdéséről: Az Egyház Feje Krisztus, aki (végső soron) a Szentlélek által vezet, de a Szentlélek az, akik embereket “felvigyázókká”, presbiterekké tesz minden gyülekezetében, akiknek az életük példájával kell vezetni és nem uralkodni. Pál a korinthusi gyülekezet atyjának nevezi magát és azt is mondja, hogy “kövessetek engem, mint ahogyan én követem a Krisztust. Pál a Jézus által az egyháznak adott ajándékok között megnevezi a kormányokat is, ami egy vezetési karizma. Ezek szerepét és működését a Szentlélek kell, hogy összehangolja az Egyházban. Javaslom elolvasni a Blogon lévő “Uralkodás vagy szolgálat” ebook néhány írásomat. Itt bőven van szó ezekről, beleértve a vitatott atyaság kérdését is…..
Ma sokan keresik az eredeti egyházmodell megvalósításának lehetőségét. Szerintem ez nem adaptálható a mai “intézményes gyülekezeti rendszerre” mert annak minden eleme és a rendszer is teljesen más. Javaslom elolvasni a “Természetes gyülekezet” című írásomat a Blogról, abban próbáltam bemutatni, hogyan látom megvalósíthatónak. Ha az említett írásokkal kapcsolatban bármilyen kérdés lenne, az abonyis@gmail.com-ion elérhető vagyok. Sándor
KedvelésKedvelés
Maximálisan egyetértek a leírtakkal. Egyetlen igét vagy igeszakaszt kiemelni és abból tanítást, messzemenő következtetést kreálni nagyon veszélyes. Minden kérdésre, csak a Biblia egészének – Szent Szellem által való – értelmezése ad helyes választ. Sándor
KedvelésKedvelés
Talán a Szent Lélekre tetszett gondolni?
A Szent Háromságban a Lélek van ami a Szellemtől jöhet az meg sem kozelítheti a Lelket
Ez azért fontos mert ezt sokan tudatosan leépítik.
Pl Vienne-i zsinat 1311 kör9é volt, már ott azt a döntést hozták, hogy az emebr nem trihoton hanem dihoton vagyis nem test és spiritus (szellemi tevékenység) valamint lélek (anima latinul) ezt le redukálták kettőre teste és spiritus jó esetbe nazt mondjék szellem-lélek.
Pedig egy lélek nélküli emberre mondjuk, hogy lelketlen, no annak lehet bármilyen jó spiritusa.
KedvelésKedvelés
Úgy gondolom ehhez nem kell zsinati határozat. Sok zavar van tudom a szellem, lélek szóhasználat miatt, és a különböző Biblia fordítások és teológiai értelmezések is hozzájárulnak ehhez. Az ige alapján úgy látom, hogy minden embernek van teste és lelke, azoknak is, akik nem hisznek Istenben. Lehet, hogy egyesek egyenesen gonosz lelkűek, és mondhatják rájuk, hogy lelketlenek, de attól még van lelkük, de a szellemük Ádám eredendő bűne miatt halott. Mikor újjászülettem – nem lélek, hanem a Szent Szellem által – , akkor megelevenedett a szellemem és test, lélek mellé lett egy “harmadik részem” is, a szellemem. Ezáltal azonnal értettem a Szentírást, mert az Isten szelleme által ihletett, mert Isten Szellem és nem lélek. A lelki emberhez (akinek nem eleven a szelleme – Isten nem tud szólni. Adtam egy Bibliát a diplomás munkatársamnak és elkezdte olvasni, de semmit sem értett belőle, jóllehet teste és lelke van, de a szelleme, ami által megérthette volna az Isten szelleme által inspirált írást halott volt..
KedvelésKedvelés
Nem kellene bele ülni a birói székbe mert az más valakinek a helye.
A pálcatörés is csak kizáróan az ő tiszte.
Ezek folöt minden nyakaságot és engedetlenséget bolond beszédnek merek nevezni.
Amikor a biró előt álsz te vagy én csak a magad cseleketei ért kel bünhődni.
Ámen.
EZÉKIEL 33. FEJ
KedvelésKedvelés
Köszönöm az észrevételt. Nem kötelező mindenben egyetértenünk. Legyen neked a hited szerint. Szeretettel Sándor
KedvelésKedvelés
Visszajelzés: Az Egyház helyzete, vezetése ma – Abonyi Sándor | keskeny út – narrow way
“ami tökéletes összhangban van a nikolaiták tanításával,”
De hát semmit se tudunk a Nikolaiták tanításáról. csak annyit, hogy az nem jó.
KedvelésKedvelés
Kedves Sándor!
Igazad van. Sokan valóban nem tudnak semmit a nikolaiták tanításáról, éppen ezért tartottam fontosnak azt közzétenni ezen az oldalon. Talán nem tűnt fel, de a cím alatt PDF formátumban letölthető írás erről szól, ami esetleg elkerülhette a figyelmedet.
Szeretettel Sándor
KedvelésKedvelés